Ons creatief team

Achter de schermen is de afgelopen tijd hard gewerkt om een mooi concept te creëren voor het feestjaar. Om ons gevoel van thuis, verbinding en trots uit te drukken, is gekozen voor het liedje van Gerard van Maasakkers: ‘Hier heur ik thuis’. Dat loopt als een rode draad door alle communicatie.

Binnen dit concept zijn een logo, huisstijl en een promotiecampagne ontworpen, zoals de kijkdoos van de Dwèrse Winterwandeling, de vlaggen in de dorpen, de brief van de burgemeester met een flyer en deze website. En het team blijft in 2021 en 2022 vorm geven aan communicatie-uitingen en promotiemateriaal. Ook zorgt het team samen met het redactieteam van NGN 200 ervoor dat deze website steeds met nieuwe informatie en verhalen wordt gevuld.

Concept en Design

Inspirerende brainstormsessies tussen creatieve mensen hebben geleid tot het idee om het DNA van onze gemeente te visualiseren. Ze hebben zich afgevraagd: Wie zijn de inwoners van Nuenen, Gerwen en Nederwetten? Wat is hun identiteit? Hoe zien zij zichzelf? Waarom voelen ze zich hier thuis? Wat onderscheidt de dorpen van elkaar en wat verbindt ze? Hoe heeft de geschiedenis ons gevormd? Wat nemen we uit het verleden mee de toekomst in? Hoe kunnen we ons met elkaar verbinden en elkaar en onze omgeving beter leren kennen? Hoe bereiken we een gevoel van eenheid, saamhorigheid en gelijkwaardigheid? Een krachtige manier om ons DNA zichtbaar te maken, is door het vertellen van verhalen. Van alle inwoners, jong en oud!

4PR Realisation
Peter van Kemenade, concept creatie, vormgeving en huisstijl

TDG Digital
Joost Keet, website

Fotografie
Robert-Jan Hoogerbrug
Theo van Vijfeijken
Ton van Dijck
Alexander van der Dussen
Frank van Welie
Jan Daams
Peter van Kemenade

Liedje ‘Hier heur ik thuis’
Gerard van Maasakkers (tekst en muziek)

Website
TDG Digital, Joost Keet
www.tdgdigital.com

Nuenen Gerwen Nederwetten 200 Jaar Logo